Dini Sohbetler

81 / 100

Dini Sohbetler

Çok eski zamanlarda Liseden iki tane ateist arkadaşım vardı onlarla sohbet ediyorduk. Bir süre sonra kafamda bir sürü vesveseler oluşmaya başladı. İmanımı kaybediyor muyum diye düşünmeye başladım. Daha sonra başka bir arkadaşla tanıştım, dedi ki böyle bir yer var sohbet oluyor. Orada bir abi var, ne sorarsan cevaplıyor dedi. Her şeyi sorabiliyor muyuz? dedim. Evet dedi soruyorsun cevaplıyor dedi. İyi dedim böyle bir hoca falan bekliyorum kelli felli falan, baktım bir baktım genç, sırada oturuyor. Saçları üçgen jolelemiş, lan acaba başka bir yere mi geldim dedim.

Dini Sohbetler ve Gençlerle Sohbet

Neyse gittim bir baktım bir sürü genç de orada duruyor. Çok şaşırdım, neyse daha sonra git gel risaleleri falan okumaya başladım, çok şükür kafamdaki vesveselerden kurtuldum. Bazen sokakta, caddede, gençlerle sohbet imkanı buluyorum, gençlere soruyorum ALLAH’a inanıyor musun, inançlı mısın? Çok enteresandır bazıları inancının olmadığını belirtiyor. Tabi üzücü bir durum. Şimdi gençlerde böyle bir maalesef İslamiyetten uzaklaşma var. Hepimiz bunun farkındayız. Moralimiz bozuluyor elbette ama gençleri dinden uzaklaştıran veya imanını kaybettiren şey nedir. Bu cevaplardan bir tanesi batıya özenti, hepimiz din dersinde din dersleri aldık, hatırlarsanız haftada bir saat din dersi vardı, bu din dersinde ne öğrenebiliriz?

Evde Dini Sohbetler

Ancak gusül abdestinin nasıl alındığını öğrenebiliyorsunuz. Onun dışında okuldan çıkınca eve gidiyorsun, okulda bir şey öğrenmemişsin boş geçmiş. Baban işten yorgun gelmiş ayaklarını uzatmış tv seyrediyor, Annen mutfakta bir şeylerle uğraşıyor, bu hal böyle olunca çocuk cahil yetişiyor. Bir çok şüpheyle baş başa kalınca imanını kaybetme noktasına geliyor. Bazen kendi çabalarınla İslamiyeti internetten falan öğrenmeye çalışıyorsun, bu sefer çevrenin tepkisiyle karşılaşıyorsun, “Yav Diyor Biz Zaten Senin Ne Olduğunu Biliyoruz, Daha Dün Aynı Şeyleri Yapıyordun” çevremizden bu tarz negatif şeyler duyabiliyoruz. Hatta bunlardan da çekiniyorduk. Var mı böyle ben deli gibi İslami yaşarım, sokağın ortasında namaz kılarım, kimsenin ne dediği umurumda değil diyen?

İnsanların Eleştirisinden Çekinmek

Dini sohbetler konumuzun içinde en çarpıcı olan bir düşünce ise, çevrenin tepkisinden çekinmek ve utanmak. Güzel kardeşim eğer islamı yaşamak istiyorsanız, çevrenizdeki insanların negatif eleştirilerini dikkate almayın. Peygamber Efendimizin (S.A.V.) hayatını kendinize düstur edinin vesselam. İnsanların tepkilerini aştık, hiç bir şeyi umursamıyoruz. İkinci bir sorunumuz şu; namazda devamsızlık. Mesela arkadaş diyor ki; namaza başlayacağım, yarın sabah namazında başlayacağım. Ertesi gün uyuyor sabah namazını kaçırıyor, namazı kaçırdım ipin ucu koptu mantığı.

Namaza Yarın Başlayacağım

Bizler içinde bulunduğumuz vaktin namazından sorumluyuz, yarın ki namazdan sorumlu değiliz. Neden yarınki namazı bekliyoruz? Bazıları da diyorki iş yerinde namaz kılamıyorum, namaz kıldığımı insanlara söyleyemiyorum. Bazıları da riya olacak diye namazı kılmıyor. Hiç bir şey farz ibadeti yapmanın önüne geçmemesi lazım. Farz namazlarda zaten riya olmaz, namaz farz, namazın riyası olur mu? Zaten herkesin yapması gerekli olan bir şey. Millet günahlarını çatır çatır anlatmıyor mu? Müslümanca yaşamak çok daha zevkli bir hayatın kapısını açar. Dini sohbetler konumuzun sonuna gelmiş bulunmaktayız. Kadir geceniz mübarek olsun.

Şu Başlıklara da Bakmadan Geçmeyin İnşallah

KaRa

Yazarımız; Uzun yıllar Jandarma Teşkilatında Uzman Jandarma olarak görev yaptıktan sonra 2011 yılında kendi isteği ile emekli olmuştur. Başta sohbet siteleri olmak üzere farklı kulvarlardaki sitelere makale ve seo desteği sağlamaktadır. İkiyüzlülüğe, nankörlüğe ve yalana tahammülü yoktur.

Dini Sohbetler” için 3 yorum

  • 20 Mayıs 2020 tarihinde, saat 00:28
    Permalink

    Bu mübarek günde bu sekilde bir makale yaziliminda bulundugunuz icin icin StarSohbet sohbet odalarina tsk ederiz , gündemi takibinden dolayi sizleri tercih ettigimiz icin bir kere daha ne kadar mantikli karar verdigimizin farkina varmis durumdayiz , Tsk ederiz.

    Yanıtla
    • 20 Mayıs 2020 tarihinde, saat 01:23
      Permalink

      Yorumlar için teşekkürler sizlerin de kandili mübarek olsun, ALLAH C.C. inşallah tekrarına kavuştursun. AMİN

      Yanıtla
  • 20 Mayıs 2020 tarihinde, saat 00:40
    Permalink

    Kandiliniz Mubarek olsun Starsohbet ailesi emeginize saglik

    Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir